TwitterFacebookE-mail
 

Problemen met de huurbetaling

Het kan zijn dat u, om welke reden dan ook, de huur niet op tijd kunt betalen. Neem dan vóór de 10e van de maand contact met ons op. Hierdoor loopt u een huurachterstand op en wordt het steeds moeilijker om te betalen. Wacht dan niet af, maar bel ons. Wij adviseren u zo goed mogelijk, spreken een betalingsregeling met u af of brengen u in contact met de juiste instanties. Uiteraard gaan wij vertrouwelijk om met uw gegevens en is uw privacy bij ons altijd gewaarborgd.

Betaal de huur op tijd
U moet de huur altijd voor de eerste van de maand betalen. Betaalt u de huur niet op tijd, dan ontvangt u een herinnering. Wanneer wij op de 10e van de maand de huur nog niet hebben ontvangen en niets van u horen, sturen wij u nogmaals een aanmaning.

Huisuitzetting
Maakt u de huur daarna nog niet over, dan geven wij de zaak uit handen aan de deurwaarder of het incassobureau. Laat het niet zo ver komen, want de deurwaarder is ook degene die u via de rechter uit uw woning mag zetten. Bovendien komen de kosten van een incassoprocedure, die kunnen oplopen tot honderden euro’s, altijd voor rekening van de huurder.

Vraag om hulp
U wilt uw schulden afbetalen, maar weet niet hoe? Meldt u zich dan aan voor schulddienstverlening (voorheen 'schuldhulpverlening') via het loket Maatschappelijk Ondersteuning van de gemeente Nijkerk. Zij weten als geen ander hoe u dit het beste kunt aanpakken.

 
Downloads